Diefenbach

Diefenbach

czwartek, 12 lipca 2018

Bursztynowy Szczyt. Odcinek 20. Z litością dla ludzkości koła życia zatrzymuje.


Jubileuszowy odcinek naszej skromnej kampanii dostarcza wielu emocji. Fortuna kpi z naszej ekipy rzucając jej na zmianę kłody pod nogi i kwiecie na głowę. Udaje się zdobyć potężny skarb i awansować, ale z drugiej mańki spadają ciosy i ginie jedna z postaci. Nie zgadniesz, która!

Wystąpili:

Micheasz (KK), bardzo bystry, super wytrzymały, ale niezbyt roztropny łamaga, pochodzący z bogatej rodziny Wojownik, poszukuje młodszego brata i magicznego łuku ojca
F-M 3, STR 13, INT 16, WIS 7, DEX 7, CON 17, CHA 11, HP 18, AC 2

Gorgon Renan (KS), były kucharz na dworze arystokraty, wywalony z roboty z winy Arystotelesa, poszukujący zemsty Guślarz
M-U 1, STR 11, INT 9, WIS 9, DEX 9, CON 13, CHA 8, AC 9, HP 5, SP 1

Terykles (Maks), charyzmatyczny Diakon Ateny z urodzenia, pochodzenia i wyboru
C 1, STR 9, INT 11, WIS 14, DEX 11, CON 14, CHA 16, AC 2, HP 1

Wraz z przybocznymi:
Enone (F-W 1, STR 8, INT 15, CON 14, DEX 4, HP 4)
Kiliks (F-M 1, STR 13, INT 12, CON 14, DEX 12, HP 2)
Rezus (F-M 1, STR 12, INT 13, CON 13, DEX 12, HP 5)
Augiasz (F-M 1, STR 13, INT 11, CON 9, DEX 14, HP 5, były stajenny)
oraz nowym zaciągiem przybocznych:
Kolubra (F-W 1, STR 9, INT 12, CON 8, DEX 17, HP 6)
Polikles (F-M 1, STR 14, INT 9, CON 6, DEX 13, HP 1)
Asius (F-M 1, STR 6, INT 8, CON 12, DEX 16, HP 4)
Laogon (F-M 1, STR 11, INT 16, CON 9, DEX 11, HP 5)


I. Wydarzenia.

14 czerwca
  • Do ekipy dołącza poszukujący zemsty na Arystotelesie Guślarz Gorgon Ronan.
  • W Derbent zaciągnięci zostają nowi najemnicy.
  • Micheasz pisze i wysyła list do ojca z wyjaśnieniem sytuacji i prośbą o wsparcie.
  • Ekipa wynajmuje adwokata i pisze odwołanie od decyzji Tagmatarchy o zwrocie 2500 gp na rzecz Dejaniry.
  • Gorgon oczarowuje Eumenesa (który do tej pory był pod wpływem Pluta).
  • Ekipa plotkuje: (1) w lesie namorzynowym na północy mieszka wiedźma, która porywa ludzi (w tym momencie zapala im się czerwona lampka co do losu Pluta zostawionego tam ostatnio i postanawiają go ratować); (2) Czarownik Teofrastos hoduje w swej wieży stwory z gwiazd; (3) ktoś wypuścił potwora z pałacu namiestnika, teraz bestia krąży po mieście i zabija ludzi.
  • Ekipa postanawia zapolować na potwora i kręci się nocą po mieście.
  • Zostają zaatakowani przez niesamowicie śmierdzące ryby na pajęczych nogach.
  • Ryby palą się po potraktowaniu płonącym olejem, ale w walce ginie Terykles.
  • Jedna z flaszek z oliwą wywołuje pożar. Udaje się go ugasić, zjawia się gwardia (sierżant Andreios) i tłumaczy, że ryby wychodzą z zarwanej podłogi w koszarach.
  • Badanie ryb: martwe ryby są umieszczone na metalowym urządzeniu z nogami.
  • W okolicy kręcił się łowca wampirów, który dołączył do ekipy:

Artis (Maks), charyzmatyczny łowca wampirów, Diakon Ateny
C 1, STR 9, INT 10, WIS 10, DEX 8, CON 14, CHA 17, AC 2, HP 1

15 czerwca
  • Stypa po Teryklesie.
  • Ekipa czeka aż Eumenes skończy interesy i zabierze ich do Kepoi.


16 czerwca
  • Ekipa rusza do Derbent.
  • Zatrzymują się w lesie namorzynowym i szukają babki. Po jej chatce nie ma śladu.
  • Nocują w Dziczy.


17 czerwca
  • Drużyna spotyka grupę Klakonów (ale bez skrzydeł). Pomimo braku języka dogadują się - wymieniają dary: w zamian za stalowe włócznię i topór owadoludzie dają ekipie maść niewidzialności.
  • Dopływają do Abila, nocują w przystani.


18 czerwca
  • Docierają do Kepoi.
  • Zaczynają rozgłaszać informację o kolejnym turnieju pięściarskim, zaplanowanym na 1 lipca.


19 czerwca
  • Drużyna schodzi do lochu z zamiarem rozkucia ściany napoczętej jakiś czas temu.
  • Po drodze na niższy poziom Maszyna Śmierci spada ze schodów i rozbija się na kawałki. Ocalała tylko pompa.
  • Udaje się dotrzeć do ściany i ją rozkuć. Za nią jest pomieszczenie z garncem pełnym srebra, złota i z dwoma pierścieniami.
  • Kiedy Micheasz ogląda pierścień spada na niego zielony szlam. W diabły idzie zbroja (czerwona płytówka jeszcze po Astynaksie z Anostos), pierścień (ale rubin ocalał) i prawie że Micheasz (gdyby nie szybka reakcja Gorgona, który zaczął go przypalać, to by nie przeżył).
  • Gorgon zbiera szlam do słoja.
  • Biorą garniec i wynoszą na powierzchnię.
  • Artis zostaje wyświęcony na Prezbitera i dostaje modlitewnik, Gorgon zostaje Wróżbitą.
  • Micheasz zamawia ogara (do odbioru w Derbent).
  • Odwiedzają Menekratesa, oddają mu rubin jako zwrot pożyczki i argument za powrotem do pierwotnego podziału zysków z kolejnego turnieju (czyli 7 do 3).
  • W Kepoi nie można spylić pierścienia i rubinu, postanawiają wyruszyć do Derbent. W tym celu wynajmują łódkę (Gorgon próbował rzucić Charm na właściciela łodzi, ale się nie udało).


20 czerwca
  • Wyruszają i popołudniem dopływają do Abila.
  • Odwiedza ich Polidora - poborczyni podatków i zabiera należne pieniądze (119 gp).


21 czerwca
  • Docierają do Derbent.
  • Noc mija spokojnie.


22 czerwca
  • Sprzedają pierścień za 5000 gp, płacą dziesięcinę.
  • Micheasz odbiera ogara, który zostaje nazwany Kopytko. Jest to pies tropiący, nie bojowy.
  • Ekipa idzie do Wielkiego Nekromanty Gorgosa, płaci 330 gp, mag zdejmuje za to klątwę Arystotelesa z Micheasza. Nie ma już obowiązku szukania trzech serc i trzech lwów.
  • Idą do adwokata i zlecają mu napisanie skargi do trybunału w Tanais na decyzję Tagmatarchy o nałożeniu 1000 gp grzywny.
  • W nocy do ich pokoju w karczmie wtargnęło 6 postaci w czerwonych płaszczach. Laserem z różdżek obezwładnili Micheasza, Gorgona i czwórkę najemników. Reszta stanęła do walki. Trójka najemników szybko padła na glebę (giną: Augiasz, Polikles i Enone), zakapturzeni napastnicy zażądali poddania sie od reszty. Artis wyskoczył przez okno, zablokował drzwi od karczmy i pobiegł szukać gwardii. Trafił na sierżanta Andreiosa z oddziałem. W krótkiej bitwie gwardia zlikwidowała kaptury tracąc jednego człowieka. Ostatni kaptur uciekł, ale został później schwytany dzięki tropieniu Kopytka.
  • Andreios pozwala zachować ekipie jedną różdżkę, resztę zabiera do badania.
  • Ekipa jest przekonana, że zawodnicy napadli ich przez to, że zdjęli klątwę Arystotelesa z Micheasza.


II. Komentarz z drugiej strony zasłonki.

Festiwal bardzo mało prawdopodobnych rzutów. Maszyna Śmierci była dobrze zabezpieczona, było tylko 1 na 20 szans, że spadnie ze schodów. Micheasz miał 1 na 6 szans, że nie zdąży zdjąć zbroi zanim szlam się przez nią przeżre (przeżył dzięki szybkiej reakcji reszty ekipy i nadzwyczajnie wysokiej CON). Akolici Arystotelesa mieli 1 HD, a wszyscy wylosowali 6 hapeków (a najemnicy w walce jak na złość walili za 5).

Ostatnie starcie o mało co zakończyłoby się pojmaniem całej drużyny i odstawieniem na Szklane Wzgórza. Jeśli Artis kontynuowałby walkę, to by na pewno przegrali. Dzięki temu, że dał nogę udało się ocalić ekipę.

Maks ma wielkie szczęście (to jeszcze w temacie prawdopodobieństwa) - jego kolejna postać znowu wylosowała 1 HP na start, a po awansie na 2 poziom udało się to przerzucić na... 3. Całe szczęście, mało mu brakuje do 3 poziomu, wtedy kolejna szansa.

W końcu, za którymś z kolei podejściem, udało się dotrzeć do napoczętej ściany i ją rozpracować. Musicie mi wierzyć jak bardzo śmiałem sie w kułak, kiedy podczas poprzednich wypraw ekipa była dosłownie o krok od zdobycia tak wielkiego skarbu. Byłoby jeszcze więcej pieniędzy, gdyby Green Slime nie zeżarł im pierścienia (niszczy metal, ale nie kamień, więc klejnot ocalał). Po takim zastrzyku doświadczenia dwie nowe postacie od razu awansowały na 2 poziom.

Przycisnąłem też PC z podatkami. Jeśli chcą korzystać z dobrodziejstw społeczeństwa, to muszą się dokładać do jego dobrobytu (1% posiadanego xp miesięcznie).

Dopiero teraz, po kilkunastu sesjach, ekipa zaczyna eksplorować Derbent, które miałem najlepiej opracowane na początku kampanii. Sam jestem zdziwiony jak bardzo elementy settingu, które przygotowałem 20 sesji temu pasują do sytuacji obecnej.

Do boju!

P.S. Wraz z publikacją okrągłego, dwudziestego raportu zaprzestaję praktyki dodawania cytatów z Furii w tytułach. Zaczyna być coraz trudniej, żeby się nie powtarzać i żeby miało to jakiś sens. Jeden cytat zostawiam sobie na specjalną okazję, więc kiedy zobaczycie go w tytule - wiedzcie, że coś się dzieje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz