Diefenbach

Diefenbach

czwartek, 14 czerwca 2018

Bursztynowy Szczyt. Odcinek 16. Blady świt, w płucach mgła, ziemi kwiat, śmierci znak.


Lekkie rozpoznanie sytuacji w lochu zmienia się w morderczą walkę o życie. Czy wszyscy wyjdą z mroku pod Zamkiem Kepoi? Czy zostanie ktoś, kto będzie mógł zorganizować wyczekiwany turniej pięściarski? Przekonajmy się!

Wystąpili:

Micheasz (KK), bardzo bystry, super wytrzymały, ale niezbyt roztropny łamaga, pochodzący z bogatej rodziny Wojownik, poszukuje młodszego brata i magicznego łuku ojca
F-M 2, STR 13, INT 16, WIS 7, DEX 7, CON 17, CHA 11, HP 10, AC 2

Pluto (KS), pochodzący z Wielkiego Stepu Wróżbita - entomolog, mało obrotny społecznie, za to silny jak tur, również dawny uczeń Arystotelesa, Weteran wielu starć drużyny
F-M 2/M-U 2, STR 17, INT 12, WIS 12, DEX 8, CON 13, CHA 7, AC 9, HP 5, SP 2

Kai (Maks), poszukujący skarbu chorowity, ale charyzmatyczny Diakon
C 1, STR 8, INT 12, WIS 9, DEX 7, CON 4, CHA 13, AC 2, HP 1

Wraz z przybocznymi:
Telema (F-W 1, STR 14, INT 18, CON 13, DEX 8, HP 5)
Mulius (C 1, STR 13, INT 10, WIS 12, CON 15, DEX 8, HP 6, AC 2)
Proksenos (C 1, STR 9, INT 5, WIS 12, CON 14, DEX 6, HP 5, AC 2)
Metis (F-W 1, STR 12, INT 11, CON 6, DEX 13, HP 5)
Gygea (F-W 1, STR 13, INT 7, CON 11, DEX 9, HP 4)
Altaia (F-W 1, STR 10, INT 14, CON 13, DEX 11, HP 5)
Enone (F-W 1, STR 8, INT 15, CON 14, DEX 4, HP 4)
Mykale (F-W 1, STR 15, INT 9, CON 13, DEX 10, HP 5)
Enops (F-M 1, STR 14, INT 12, CON 10, DEX 13, HP 6)

I. Wydarzenia.

18 maja
  • Początek dnia upływa na zajęciach gospodarczych.
  • Pluto przygotowuje lampy z much napojonych wodą świecenia.
  • Ekipa odwiedza Hipostasa i rozmawia z nim o klątwie nałożonej na nich przez Arystotelesa. Zaklinacz stwierdza, że w Koban nie ma Czarodzieja równie potężnego co Arystoteles (co gwarantowałoby sukces zdjęcia klątwy), chyba że w Naissus.
  • Powstaje koncepcja i plan zbudowania miotacza ognia (z wykorzystaniem drużynowych byłych strażaków).
  • Ekipa rusza w loch.
  • Pajęczy Mag zignorował ich wiadomość, zostawiają więc drugą (proponują wspólny biznes).
  • Metis zostaje zaatakowana zza węgła przez Czarną Amebę. Traci pancerz, ale stwora udaje się ostatecznie spalić flaszkami z oliwą.
  • Napotykają kolejną Czarną Amebę, ale ta nie jest wroga, udaje się ją ominąć.
  • Schodzą na dół, potem schodami na górę (czyli na ten poziom, który zwiedzali ostatnio).
  • Stwierdzają, że wzrosła wilgotność lochu.
  • Z ciemności nadlatują świecące komary i boleśnie kąsają drużynę. Słabowity Kai dostaje wstrząsu, puchnie, dusi się i ostatecznie umiera. Pluto zbiera trupy komarów, które świecą również po śmierci.
  • Ekipa bierze się za opracowanie tajnej ściany napoczętej ostatnim razem.
  • Z głębi korytarza wychodzi 16 Trupojadów i rzuca się na drużynę. Walka jest długa i krwawa (stwory odcinają drogę ucieczki), ostatecznie niedobitki ekipy uciekają na górę zostawiając na dole zwłoki Muliusa, Proksenosa, Gygei, Metis, Enopsa i Mykale. Oraz 12 zabitych Trupojadów (z żalem, głowa każdego była warta 50 gp).
  • Wybiegając na górę trafiają na upiora Ferresa - ich dawnego towarzysza, zaduszonego przez upiornego wojownika jaszczuroludzi ostatnim razem. Odpychają go włóczniami i uciekają. Micheasz cudem unika pazurów niedawnego kompana.
  • Ledwo żywi, w panice przebiegają przez pierwszy poziom i uciekają na powierzchnię.
  • Dołącza do nich niezwykle charyzmatyczny Diakon Terykles.
Terykles (Maks), charyzmatyczny Diakon Ateny z urodzenia, pochodzenia i wyboru
C 1, STR 9, INT 11, WIS 14, DEX 11, CON 14, CHA 16, AC 2, HP 1

19 maja
  • Pokiereszowana ekipa leczy się i odpoczywa.
  • Terykles zostaje wysłany z funduszami do Fortu Abila, żeby tam zrekrutować nowych najemników.
  • Cały dzień leje deszcz. Diakon gubi się po drodze. Trafia na trzy chroniące się przed deszczem skrzydlate bestie przypominające lwy. Ignorują go. Wieczorem dociera do lasu, tam przeczekuje noc moknąc okrutnie.
  • W Kepoi ekipa słyszy jakieś poruszenie w pobliskim domu, ale nie reaguje.


20 maja
  • Terykles dociera do wioski drwali (prawdopodobnie Plasos), ci kierują go do Fortu. Okazuje się, że nie ma chętnych do zamustrowania się pod banderę ekipy.
  • W Kepoi Pluto skrapla czarną mgłę i przeprowadza z nią różne eksperymenta (np. zabija nią szczura).
  • Do Kepoi zostaje przywieziony mechaniczny żołnierz, którego z Tanais sprowadził Syntagmatarcha w celu oczyszczenia lochów z Trupojadów.


21 maja
  • Terykles wyrusza z Fortu Abila w drogę powrotną. Nadal leje.
  • Ekipa rozpoczyna poważne prace przygotowawcze do turnieju pięściarskiego.
  • Nocą Terykles dociera do bram Kepoi, wrodzonym urokiem osobistym przekonuje strażników, żeby go wpuścili po zmroku.


22 maja
  • Przygotowania do turnieju idą pełną parą.
  • Ione przychodzi wraz ze swoimi kabanami ustalić podział zadań.
  • Pod nieobecność Homera Pluto magicznie oczarowuje Babkę Bulczysławę.


23 maja
  • Wszyscy niecierpliwią się w oczekiwaniu na wieczorne rozpoczęcie turnieju.


II. Komentarz z drugiej strony zasłonki.

Było blisko. Starcie z Trupojadami udało się zakończyć szczęśliwie, ale mało zabrakło do TPK. Napastnicy złapali ekipę w rogu i zmusili do walki w zwarciu. Przebieg bitwy obrazuje poniższy schemat (klik aby powiększyć):



Walka zajęła nam dłuższą chwilę, ale nie było to proste łupanie się cios za cios, obie strony podejmowały manewry taktyczne, natarcia, przepychanie się, zmiany szyku, desperackie obrony i inne elementy sztuki wojennej. Wszystkie rozstrzygnięcia mechaniczne były ustalane ad hoc, stosowałem a to suwak, a to porównywanie HD obu stron z bonusami wynikającymi z atrybutów, a to jeszcze inne metody, których nie pamiętam teraz.

Ponieważ postać Maksa zginęła chwilę wcześniej, a nie chciałem, żeby siedział bezczynnie, powierzyłem mu kierowanie trupojadami. Oczywiście pomysł Arnesona. Wyszło całkiem zabawnie, zdecydowanie metoda warta polecenia.

Starcie było bardzo intensywne, emocje gęstniały z każdą chwilą i każdym poległym najemnikiem. Rozumiem, że ktoś może znajdować przyjemność w erpegowej walce, kiedy stawką jest Otrzymanie Statusu lub Negatywnej Kondycji albo Komplikacje Fabularne, ale jednak prawdziwa i nieodwołalna śmierć postaci, która przeżyła już tyle przeciwności losu wzbudza największe emocje. Owszem, jest wskrzeszenie, ale do tego trzeba wynieść trupa z lochu, a przy TPK jest to dosyć trudne.

Ale każdy kij ma dwa końce: mamy też mocną pozycję na liście najgłupszych śmierci. Pokąsanie przez komary Kaia na razie prowadzi w tym rankingu. Nie ma co się dziwić, że biedaczek się przekręcił, skoro miał tylko 4 CON.

Gracze wiążą duże nadzieje ze swoim fight-clubem. Przygotowania są zakrojone na szeroką skalę, wszystko jest dokładnie obmyślone i rozpisane. Od tego eventu rozpoczniemy sesję następnym razem

Kolejny odcinek w przyszłym tygodniu.

Do boju!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz