Ekipa Bursztynowego
Szczytu wkracza na salony. Oraz po ostatnim odcinku pozostaje w nastroju
bitewnym. Na tyle bitewnym, że bohaterowie (można teraz o nich tak mówić bez
żadnych wątpliwości) bez wahania ruszają do walki z, jak do tej pory,
najsilniejszym przeciwnikiem, jakiego spotkali. Jak kończy się ta bitwa?
Przekonajmy się!
Wystąpili:
Micheasz (KK), bardzo bystry, super wytrzymały, ale niezbyt roztropny łamaga,
pochodzący z bogatej rodziny Bohater, świeżo upieczony Guślarz, poszukuje
młodszego brata i magicznego łuku ojca, aktualnie - Ghul
F-M 4/M-U 1/U-D 2*, STR
13, INT 16, WIS 7, DEX 7, CON 17, CHA 11, HP 20, AC 2
Pluto (KS), pochodzący z Wielkiego Stepu Przywoływacz - entomolog, mało obrotny
społecznie, za to silny jak tur, również dawny uczeń Arystotelesa, wspierający
drużynę również jako Wojownik i Człowiek Pochodnia
F-M 2/M-U 3/H-T*
1, STR 17, INT 12, WIS 12, DEX 8, CON 13, CHA 7, AC 9, HP 9, SP 4
Artis (Maks), charyzmatyczny łowca wampirów, Protoprezbiter Ateny, prywatnie -
Drzewiec
C 3/T* 1,
STR 9, INT 10, WIS 10, DEX 8, CON 14, CHA 17, AC 2, HP 12, SP 3
* Nowe klasy związane z
klątwą: Un-Dead, Human-Torch oraz Treant
Wraz z przybocznymi:
Taulos (F-M 1, STR 5, INT
11, CON 6, DEX 10, HP 1)
Kefisa (F-W 1, STR 6, INT 13, CON 11, DEX 14, HP 3)
Katina (F-W
1, STR 4, INT 7, CON 12, DEX 11, HP 2)
Proto (F-W
1, STR 12, INT 12, CON 11, DEX 10, HP 3)
Argeia (F-W
1, STR 11, INT 9, CON 8, DEX 13, HP 5)
Oitane (F-W
1, STR 12, INT 11, CON 15, DEX 9, HP 5)
Ion (F-M 1,
STR 11, INT 14, CON 15, DEX 11, HP 3)
Agathe (F-W
1, STR 13, INT 16, CON 7, DEX 8, HP 6)
Anakreon
(F-M 1, STR 11, INT 15, CON 8, DEX 10, HP 6)
Sostenes
(F-M 1, STR 12, INT 10, CON 8, DEX 8, HP 6)
Posidonis
(F-M 1, STR 11, INT 10, CON 13, DEX 15, HP 5)
I. Wydarzenia.
8 listopada
- Drużyna znajduje chętnych na zakup klejnotów i figurki dziecka znalezionych w piramidzie poprzednim razem.
- Planują podróż do Derbent, zaczepiają więc kupca Eumenesa (z którego zszedł już dawno Charm rzucony kiedyś) - w obliczu wojny postanowił wrócić do Tanais, opowiada o nocnym rajdzie sił Arystotelesa, w wyniku którego spalona została wioska Plasos (a jej mieszkańcy wymordowani). Charm rzucony przez Micheasza przekonuje go, żeby jednak został (chociaż przenosi siedzibę działalności do Derbent).
- Spotykają Khilonis, która przekazuje im zaproszenie na kolację do Syntagmatarchy Deinomenesa.
- Wybierają się ponownie do piramidy, żeby sprawdzić jak wygląda po jej rzekomym wyłączeniu.
- W środku panuje cisza jak ostatnio, jednak ściany nie są idealnie gładkie, pojawiło się na nich mnóstwo czarnych krystalicznych wykwitów, które utrudniają poruszanie się po kompleksie.
- W ostatniej z wcześniej niezbadanych sal znajdują srebrną figurkę wietrzniaka. Jest lekko uszkodzona, jakby skądś spadła.
- Kiedy idą korytarzem drogę zastępują im 3 istoty: 2 z dziobatymi maskami i podwójnymi łokciami i jedna ze wstęgami zamiast rąk (takie same, jakie spotkali wcześniej, z tą różnicą, że lewitująca istota ze wstęgami wydaje się uszkodzona - ma na sobie krystaliczne wykwity podobne do tych, które pokrywają ściany piramidy).
- Dochodzi do starcia, ostatecznie drużyna wygrywa, ale ginie trójka najemników (w tym jeden z drzewców, któremu wstęga ucina głowę, więc tak jakby nie ginie, tylko czeka na odrośnięcie). Ponownie do zwycięstwa walnie przyczyniają się flaszki z oliwą.
- Zabierają ze zwłok klejnoty i wychodzą. Pluto czuje przypływ mocy, podobnie jak Micheasz, który czuje, że uzyskał zdolność wysysania siły życiowej z żywych istot.
- Wracają do domu i szykują się do kolacji.
- Na spotkaniu oprócz Syntagmatarchy są Khilonis, Hipostas i dwójka dowódców Gwardii.
- Syntagmatarcha dziękuje za pomoc z piramidą i wyraża wdzięczność w imieniu mieszkańców Kepoi. Wyraża też nadzieję, że drużyna na tym nie poprzestanie i będzie kontynuować pomoc w wojnie. Oferuje, że jeśli zdecydowaliby się zostać oddziałem dywersyjnym za liniami wroga to może im dać do pomocy oddział najlepszych ludzi.
- Rozmawiają też o czarodzieju/smoku z podziemi pod miastem - Khilonis stwierdza, że skoro do tej pory nie był problemem, to raczej się nim nie stanie.
- Poruszony zostaje też temat Menekratesa - okazuje się, że jest wyklętym kapłanem Ateny, pod przykrywką kultu Kriosa (jednego z Tytanidów) czci innych, mroczniejszych bogów. Podobno zgromadził znaczną grupę wyznawców w Kepoi i może stanowić zagrożenie. Ekipa zostaje poproszona o zajęcie się nim (władze nie chcą tego robić samodzielnie, żeby nie wzbudzać niepokojów).
- Syntagmatarcha informuje też, że dowiedział się, że odwołanie od decyzji o zapłacie 2 500 złotych lun odszkodowania w związku ze sprawą zielarki z Abila zostało rozpatrzone negatywnie, więc ekipa będzie musiała zapłacić.
9 listopada
- Przez noc Taulos, czyli najemnik-drzewiec zrósł się po umiejętnym zaszczepieniu odciętej głowy na korpusie.
- Ekipa wypływa z Eumenesem (w dwie łodzie) do Derbent. Płyną rzeką południową, pod wieczór spodziewają się dotrzeć do Fortu Delos.
- Kiedy przepływają koło Lasu Kurhanów, Pluto wyczuwa zasadzkę. Odpływają na tyle daleko, że o. 20 bełtów, które nadlatują zza drzew nie wyrządzają poważnej szkody (ponownie dostaje dopiero co zrośnięty Taulos, trafiają też Micheasza, który wystawia się na strzał świadomy swojej odporności na zwykłe pociski).
- Radość nie trwa długo, bo zza drzew wylatuje też wielka bestia o trzech głowach (koziej, lwiej i gadziej) - Chimera!
- Dobijają do brzegu i tam przyjmują atak. Bestia zieje ogniem z gadziej paszczy spalając na popiół Katinę i Prota (dwójkę najemników-drzewców). Micheasz próbuje wyssać z niej życie, ale nie może jej dogodnie dotknąć (chyba z 10 tur walki to trwa). Pluto prowokuje Chimerę do ostatniego zionięcia ogniem, ale płomień nie wyrządza mu krzywdy. Do walki dokładają się nieco ochroniarze Eumenesa strzelając z kusz. Bestia w końcu rusza i na nich rozpędzając ich, a jednego kładąc trupem.
- Ostatecznie Micheasz dotyka Chimery (która przyjęła w międzyczasie mnóstwo konwencjonalnych ciosów) i bestia zaskoczona wyssaniem ucieka do lasu.
- Zbierają poległych i płyną dalej, wieczorem docierają do Fortu Delos.
- Rozpoczynają rekrutację i przyjmują czwórkę nowych najemników.
- W nocy widzą (a raczej słyszą) poruszenie na drugim brzegu rzeki, w Lesie Kurhanów, jakby duża grupa poruszała się wzdłuż wody. Nie widzą kto to.
10 listopada
- Ekipa zbiera się do wypłynięcia do Derbent.
II. Komentarz z drugiej strony zasłonki.
Historycznych chwil ciąg
dalszy - druga postać (Pluto) dobiła do czwartego poziomu. Artisowi już też
niewiele brakuje. Nie są już byle popychlami, znaczniejsi NPC mogą z nimi
rozmawiać na nieco innej stopie, nie musi to być ciągłe odsyłanie albo żądanie
pieniędzy za każdą usługę.
Doszliśmy do wniosku, że
trzeba nieco zmodyfikować kwestię rozwoju w ramach klasy Nieumarłego. Podczas
sesji KK słusznie zwrócił uwagę, że w Vol. II nie ma informacji, że wyssani
przez Zmorę (lub Zjawę) przeciwnicy stają się sami Zmorami/Zjawami pod
kontrolą wysysającego. Taka wzmianka jest jedynie przy Upiorze (Spectre) i
Wampirze. Wcześniej przyjąłem, że tak jest, bez sprawdzania, a oczywiście taki
zapis pojawił się dopiero w Basicu Holmesa (czyli w roku 1977). Zatem Micheasz
będzie musiał jeszcze trochę poczekać (do 6 poziomu) zanim będzie w stanie tworzyć
sobie armię nieumarłych. Zastanawiając się, czy teraz (tzn. kiedy jest Zmorą,
Nieumarłym 3 poziomu) stworzone przez niego Zmory będą go atakować - tak, będą,
w końcu nie każdemu musi się podobać taka zmiana statusu.
Gracze byli bardzo
zaskoczeni siłą Chimery, z nieznanych przyczyn spodziewali się, że ma 5 kostek,
więc plan był taki, że Micheasz wysysa jeden poziom, a Pluto usypia. Jak poszło
w praktyce - opisałem powyżej. Z brzmienia Vol. II nie wynika jasno, czy
Chimera powinna atakować 3 razy w ciągu rundy. Przyjąłem, że tak właśnie jest.
Kolejny odcinek
prawdopodobnie dopiero w połowie października, będziemy mieli przerwę urlopową.
Do boju!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz