Ekipa coraz więcej czasu
poświęca na networking w Zamku Kepoi, wyrabia znajomości, przysposabia środki,
organizuje i planuje. A potem wchodzi do lochu i angażuje się w wielką bitwę. Z
jakim skutkiem? Przekonajmy się!
Wystąpili:
Micheasz (KK), bardzo bystry, super wytrzymały, ale niezbyt roztropny łamaga,
pochodzący z bogatej rodziny Weteran, poszukuje młodszego brata i magicznego
łuku ojca
F-M 1, STR
13, INT 16, WIS 7, DEX 7, CON 17, CHA 11, HP 5, AC 2
Homer (KJ), zwinny, zmyślny i obrotny Wróżbita, posiadacz tajemniczej magicznej
skrzynki znalezionej na skraju Szczeliny,
M-U 2, STR
9, INT 15, WIS 7, DEX 14, CON 9, CHA 13, AC 9, HP 4, SP 3
Zenon (KS, główna postać), bystry Przywoływacz z Tanais, oszpecony wielkim
znamieniem na twarzy, wypalonym mu za rabowanie grobów, poszukujący swego
zaginionego mistrza Arystotelesa, niedawno odczarowany z kamienia
M-U 3, STR
10, INT 15, WIS 12, DEX 12, CON 8, CHA 7, AC 9, HP 6, SP 2
Pluto (KS, postać zapasowa), pochodzący z Wielkiego Stepu Wróżbita - entomolog,
mało obrotny społecznie, za to silny jak tur, również dawny uczeń Arystotelesa,
Weteran wielu starć drużyny
F-M 1/M-U 2,
STR 17, INT 12, WIS 12, DEX 8, CON 13, CHA 7, AC 9, HP 5, SP 2
Wraz z dotychczasowymi
przybocznymi:
Damianos (F-M 1, STR 7,
CON 10, INT 15, DEX 7, HP 5)
Davos (F-W
1, STR 8, CON 6, INT 9, DEX 13, HP 4)
Ferres (F-M
1, STR 13, INT 10, CON 13, DEX 4, HP 6)
Telema (F-W
1, STR 14, INT 18, CON 13, DEX 8, HP 5)
Erubates
(zwany Ewrybadesem, F-M 1, STR 6, INT 15, CON 8, DEX 9, HP 7)
Imulius
(F-M 1, STR 15, INT 10, CON 8, DEX 15, HP 2)
Mulius (C
1, STR 13, INT 10, WIS 12, CON 15, DEX 8, HP 6, AC 2)
Tekton (C
1, STR 12, INT 11, WIS 10, CON 13, DEX 11, HP 5, AC 2)
Proksenos (C
1, STR 9, INT 5, WIS 12, CON 14, DEX 6, HP 5, AC 2)
oraz nowym zaciągiem
Amazonek (i ich jednego przydupasa):
Perialla (F-W
1, STR 5, INT 10, CON 9, DEX 7, HP 3)
Metis (F-W
1, STR 12, INT 11, CON 6, DEX 13, HP 5)
Gygea (F-W
1, STR 13, INT 7, CON 11, DEX 9, HP 4)
Altaia (F-W
1, STR 10, INT 14, CON 13, DEX 11, HP 5)
Enone (F-W
1, STR 8, INT 15, CON 14, DEX 4, HP 4)
Mykale (F-W
1, STR 15, INT 9, CON 13, DEX 10, HP 5)
Enops (F-M
1, STR 14, INT 12, CON 10, DEX 13, HP 6)
I. Wydarzenia.
26 kwietnia
- Po ostatniej wizycie w studni ekipa idzie zdać relację Hipostasowi. Zaklinacz bierze platynowe tablice i wypłaca połowę ich wartości w gotówce (1400 gp). Nie zgadza się na preferencyjne uczenie czarów i nie ma zwojów na sprzedaż.
- Ekipa załatwia sprawunki w mieście i płaci dziesięcinę napominana przez Diakonów.
- W nocy wyprawiają się do studni. Po drodze spotykają na ulicy wilka ze świecącymi na czerwono oczami, ale bestia umyka w mrok.
- W lochu dzielą się na dwie grupy: Damianos Ślusarz i jeden z diakonów zostają przy napotkanych ostatnio sekretnych drzwiach i majstrują przy zamku, reszta idzie badać korytarz, gdzie znaleziono platynowe tablice.
- Damianos otwiera drzwi, zza nich wyskakują dwie stonogi i porywają biedaka. Reszta rzuca sie na ratunek.
- Za sekretnymi drzwiami jest gniazdo stonóg, dochodzi do bitwy z 18 stawonogami. Giną Tekton i Imulius oraz dwa drużynowe pieseły: Kasul i Koral, ale udaje się zabić wszystkie potwory ogniem i uśpieniem.
- Ekipa chce iść dalej, ale nadciąga kolejna grupa stonóg - drużyna rozlewa i podpala oliwę na podłodze, dzięki czemu ucieka na powierzchnię. Zwłoki poległych zostają w lochu.
- Davos awansuje na sierżanta, żąda połowy udziału zamiast żołdu.
27 kwietnia - 1 maja
- Homer i Zenon spędzają dni na wzajemnej nauce czarów: Wróżbita uczy się Uśpienia, Przywoływacz - Zaczarowania.
- Micheasz zamawia z hodowli nowe ogary.
- W Kepoi nikt nie chce dołączyć do ekipy, więc Pluto z Micheaszem wyprawiają sie do Fortu Abila po najmitów. Na miejscu wydają wagon złotych monet i rekrutują 6 amazonek wraz z ich przydupasem.
- W drodze powrotnej spotykają oddział Obboli (pod dowództwem niejakiego Aimara), ale powołują się na znajomość z Klotyldą, co pozwala im przejść bezpiecznie.
2 maja
- Sklep z ziołami prowadzony przez Babcię Bulczysławę po podliczeniu miesiąca wyszedł na zero.
- Ekipa zamawia nowe mundury (tuniki), tym razem z pagonami (z symbolem księżyca, faza świadczy o stopniu).
- Turniej najemników wygrywa Davos we wszystkich kategoriach.
- W nocy pod dom podchodzi grupa ukrytych w ciemności ludzi (?) i wręcza Homerowi starożytny, zaśniedziały hełm z runą odpowiadającą jednej z tych, które są na jego magicznej skrzynce.
3 maja
- Ekipa schodzi ponownie do pierwszego lochu.
- Ze źródła pobierają 10 antałków wody świecenia.
- Badają dotychczas niezbadane części. Trafiają do okrągłego pomieszczenia, gdzie za kratami znajduje się bezdenna czeluść. Wcześniej widzieli to pomieszczenie z drugiej strony, kiedy byli uwięzieni w sali z posągami.
- Trafiają prawdopodobnie do drugiego wejścia do siedziby Pajęczego Maga.
- Wychodzą na powierzchnię.
- Idą do Czarodziejki Khilonis, z którą umawiają się na niedzielę, 7 maja na spotkanie o świcie.
- Chcąc przebłagać Uczoną Berenike (wcześniej Homer rzucił na nią Charma, spod którego się wydostała) przekazują jej w prezencie magiczną różdżkę znalezioną w lochach.
II. Komentarz z drugiej strony zasłonki.
Druga z rzędu sesja,
podczas której nikt nie zginął, ale znowu mieliśmy tylko jedno starcie zbrojne,
reszta upłynęła na zabawach miejskich i spokojnej eksploracji lochu.
Bitwa była jedna, ale za
to jaka! To największe starcie do tej pory - liczebnie więcej przeciwników było
w walkach ze szkieletami, ale tutaj mieliśmy wrogów zdecydowanie silniejszych:
18 wielkich stonóg (HD 3, AC 3, paraliżująca trucizna) starło się z ekipą 13 PC
z najemnikami. Wynik balansował na ostrzu noża, MVP został zdecydowanie jeden z
Diakonów, który przez kilka rund wytrzymywał nawałę ciosów (stosuję zasadę, że
wielokostkowcy przeciwko jednokostkowcom mają więcej ataków).
Niech mi ktoś tylko powie,
że OD&D nie promuje wyrzynki mobków - jak do tej pory w tej kampanii ogromna
większość expa pochodzi właśnie z walki (100 xp za kostkę wroga to ogromna
ilość dla postaci na początkowych poziomach). Oczywiście, zmienia się to
później, kiedy smok warty 1000 xp pilnuje skarbu za 30k. Ale na początku to
jest gra o napierdalaniu potworów i żadne krzyki, żadne płacze mnie nie
przekonają, że jest inaczej. Łatwo zginąć, ale w ogniu śmiertelnych walk
wykuwają się późniejsi bohaterowie.
Trochę pyrgnąłem kijkiem
temat magicznej skrzynki Homera, to jest dobry wątek i szkoda, żeby przez dłuższy
czas leżał odłogiem.
Ekipa ma przygotowane
ostatnim razem świecące szczury, sprawdzam codziennie, czy któryś nie zmarł z
powodu mistreatment. Jak do tej pory gryzonie okazują się być twarde. Kilka
zginęło w czasie bitwy, ale reszta ciągle oświetla naszym asom drogę przez
ciemność.
Skończył się miesiąc,
przystąpiliśmy więc do rozliczenia finansowego Sklepu z Ziołami Babci
Bulczysławy. Ostatecznie stwierdziłem ad hoc, że rzucimy sobie k10-k8 i to
będzie procent zysku/straty z początkowego wkładu. Wyszło na zero.
Jeden z najemników -
Davos przeżył na tyle długo, że awansował na drugi poziom. Pierwszy taki
przypadek w kampanii (i w moich dotychczasowych bojach ze starą szkołą w
ogóle).
Kolejny odcinek za
tydzień.
Do boju!
Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń